۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵

در گفتگو با مهر مطرح شد:

جسارت های دانشجویی هویت جشنواره تئاتر دانشگاهی است

جسارت های دانشجویی هویت جشنواره تئاتر دانشگاهی است

عضو هیات بازبینی جشنواره تئاتر دانشگاهی معتقد است این رویداد به این دلیل هویت یافته که جسارت‌های دانشجویی در کارها نشان داده شود.

زهره بهروزی نیا عضو هیات بازبینی مرحله اول آثار دانشکده سینما تئاتر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی با بیان اینکه تعریف جشنواره در کشور ما متفاوت از سایر کشورها است، گفت: در ایران چه در بخش حرفه ای و چه در بخش دانشگاهی اینگونه است که هنرمندان نمایش هایی را برای راهیابی به جشنواره آماده می کنند در حالی که در سایر کشورها کارهای آماده شده که به اجرای عموم گذاشته شده اند، در یک جشنواره به صحنه می روند.

وی ادامه داد: در کشور ما جشنواره بهانه‌ای است تا هنرمندان برای حضور در جشنواره کار کنند. البته جشنواره تئاتر دانشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است، چراکه تنها جشنواره بین المللی است که سبب ایجاد رقابت و انگیزه میان دانشجویان می شود. این اتفاق مهمی است که تنها روند برگزاری آن برعکس است. اما همانطور که یادآور شدم، همین فعالیت هم اتفاق مثبتی است. با توجه به اینکه در دنیای حرفه ای با کمبود سالن و امکانات مواجهیم، امکان اجرا برای دانشجویان بسیار محدود است بنابراین برگزاری جشنواره در این مسیر یاری رسان خواهد بود.

بهروزی‌نیا با اشاره به فعالیتش در سال های نخستین برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی اظهار کرد: در پیکر اولیه دو دوره نخست جشنواره دانشگاهی با سمت دبیر اجرایی حضور داشته ام و با سیاست‌های شکل‌گیری آن آشنا هستم. جشنواره دانشگاهی به این دلیل هویت یافت که جسارت‌های دانشجویی، خود را در کارها نشان دهد. طبیعتا دانشجویان متفاوت تر از سایرین می اندیشند و قشر متفکر جامعه محسوب می شوند.

وی تاکید کرد: در دو دوره گذشته نیز به عنوان بازبین جشنواره دانشگاهی بوده‌ام، اما به جرات می توانم بگویم در این دوره کارها بسیار تغییر کرده است و آن جسارتی که اساسا هدف جشنواره دانشگاهی بود امسال در کارها تبلور یافته است. این اتفاق دو سال پیش وجود نداشت، چون اکثرا دانشجویان کارهای تقلیدی انجام داده بودند یا نمایش‌هایی را به صحنه بردند که تحت تاثیر شرایط دانشگاهی نبود. در این دوره بازبین دانشکده سینما تئاتر بودم و معتقدم کارهای بسیار خوبی از این جشنواره انتخاب شده است و من مطمئنم این اتفاق در سایر دانشگاه ها نیز رخ داده است.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از ۲۶ اردیبهشت تا ۹ خرداد ماه سال ۹۴ به دبیری امیرمهدی مرسلی برگزار می‌شود.

کد خبر 2515665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha